سئو یا گوگل ادوردز، کدام یک بهتر است؟

سئو یا گوگل ادوردز

همه ما می دانیم بزرگترین راه پیش رفت کسب و کار دیده شدن آن است. به همین دلیل از گذشته تاکنون روش های زیادی برای آن انجام شده است. روش هایی مانند چاپ در روزنامه ها و مجلات تلویزیون و … اما در حال حاضر، تبلیغات رنگ جدیدی به خود گرفته و به لطف اینترنت، افراد از گوگل، و شبکه های اجتماعی و وب سایت ها … به منظور تبلیغات و نمایش کسب و کار خود استفاده می کنند.

اما یکی از بهترین ابزارها برای بازدید بیشتر از سایت، استفاده از تکنیک هایی به نام سئو یا گوگل ادوردز (تبلیغات در گوگل) می باشد. اگر برایتان سوال شده است که این دو به چه معنا هستند و چه تفاوت یا برتری هایی بر یکدیگر دارند، این مقاله وبیمو را از دست ندهید.

سئو یا گوگل ادوردز

سئو و بهینه سازی سایت چیست

برای بیان تفاوت سئو یا گوگل ادورز، وبیمو قصد دارد تا در ابتدا شما را با تعریف و مزایا و معایب هر کدام آشنا کرده تا بتوانید با توجه به شرایط و کاربرد وب سایت دست به انتخاب بزنید. سئو به معنای استفاده از تکنیک هایی در جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. شاید در هنگام جستجوی عبارات در گوگل برایتان سوال شده باشد که چرا بعضی از وب سایت در خطوط اول ظاهر شده و برخی دیگر در خطوط پایین تر و یا صفحات بعد؟ دلیل این برتری چیست؟ پاسخ سئو است.

بررسی ها نشان می دهد که اکثر کاربران، از چند وب سایت اول بازدید کرده و به ندرت از وب سایت های صفحات بعدی بازدید می کنند. این موضوع باعث شده که صاحبان این وب سایت ها برای بازدید بیشتر از سایت خود، روی تکنیک سئو تمرکز کنند تا با کسب امتیاز از گوگل، در هنگام جستجوی کاربر، در خطوط اول ظاهر شوند. چرا که این خطوط شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. کارشناسان سئو با تولید محتوای جذاب و تخصصی، بک لینک، و سایر تکنیک ها، باعث دریافت کسب امتیاز از گوگل می شوند.

مطالب پیشنهادی: 10 استراتژی فروش محصول و خدمات در سایت 

مزایا سئو سایت

سئو سایت فرایندی ساده و بدون هزینه است. اگر بتوانید اصول کلی آن را یاد بگیرید باید بگوییم فرایند ساده ای است و می توانید بدون هزینه تبلیغات، از سایر رقبا پیشی بگیرید. همچنین افزایش سرعت سایت یکی از مواردی است که در سئو بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین بعید است که سایت را سئو کنید اما سرعت بارگذاری آن پایین باشد. چرا که سرعت پایین به خودی خواهید تعداد بازدید کنندگان را به طور محسوسی کاهش داده و از اعتبار وب سایت شما می کاهد. اما بهترین شرکت سئو در ایران چه ویژگی هایی دارد ؟ 

علاوه بر همه این ها، گوگل اعتراف کرد که محتوا یکی از مهم ترین معیارهای ربات های او برای امتیاز به وب سایت ها محسوب می شود. بنابراین، محتوای مناسب و تخصصی علاوه بر امتیز از گوگل باعث افزایش اعتبار وب سایت شما شده و نشان دهنده میزان تخصص برند شما از دید کاربران است. در واقع تفاوت سئو با گوگل ادوردز، در این این است که سئو به کیفیت و محتوای تخصصی تاکید دارد. اما گوگل ادوردز چنین نیست و بر پایه تبلیغات بنا شده است.

تفاوت سئو با گوگل ادوردز

معایب سئو سایت

هر چند که سئو سایت، امری رایگان شناخته می شود اما، در صورت عدم تخصص، و سپردن به یک تیم متخصص، این امر هزینه بر است. و از آنجا که رقبای زیادی وجود دارند، فرایند آن کمی زمانبر بوده و به نیاز به افراد با انگیزه ای به خصوص در زمینه تولید محتوا وجود دارد. علاوه بر این، گوگل بعد از مدتی، روش های ارزیابی خود را تغییر داده و این باعث تغییر رتبه و جایگاه وب سایت می شود.

مطالب پیشنهادی : تعرفه سئو سایت در سال 2023

سئو سایت در فروش تاثیرگذار است؟

بله، سئو سایت در فروش تاثیرگذار است. با بهینه‌سازی وب‌سایت خود بهینه‌تر برای موتورهای جستجو، شما می‌توانید با مخاطبان خود رابطه بیشتری برقرار کنید و به راحتی جایگاه بهتری در صفحات نتایج جستجو کسب کنید.

واقعیت این است که مخاطبان بیشتر، که جستجوهای خود را در موتورهای جستجوی اینترنت انجام می‌دهند، به دنبال تجربه‌ای بهتر هستند، و به همین دلیل جستجوهای آن‌ها معمولاً از کلمات کلیدی خاص تر تشکیل شده است. بنابراین، با سئو وب‌سایت خود، می‌توانید دیده شوید و بهترین محتوا و خدمات خود را به مخاطبان نشان دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک تولید کننده قطعات الکترونیکی هستید. با سئو وب‌سایت خود و ثبت کلمات کلیدی خاص و دقیق، مثل “تولید کننده قطعات الکترونیکی”، نه تنها به مخاطبان خود نشان خواهید داد که شما کسب و کار مناسبی هستید، بلکه در هنگامی که مخاطبان به دنبال قطعات الکترونیکی خاصی مثل ترانزیستورها یا دیودها می‌گردند، به آن‌ها نمایش داده خواهید شد.

علاوه بر این، با بهینه‌سازی عناوین صفحات، توضیحات متا، آدرس صفحات و نحوه برنامه‌ریزی محتوا، می‌توانید به وب‌سایت خود امتیاز بیشتری از موتورهای جستجو بدست آورید. با امتیاز بالاتر، موتورهای جستجو به شما راهی بهتر را به جایگاه بالاتری در صفحات نتایج جستجو خواهند داد که با عبارات سنجیده شده شما همخوانی دارد.

در کل، سئو باعث افزایش بازدیدکنندگان و کلیک بیشتر در وب‌سایت شما می‌شود و با انجام یک سئو موفق، شما می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه فروش خود را نیز بهبود بخشید.

علاوه بر این، سئو باعث بهبود تجربه کاربری وب‌سایت شما نیز می‌شود. با بهینه‌سازی صفحات، شما می‌توانید سرعت لود وب‌سایت خود را بهبود بخشید، عنوان کاملاً کنترل‌شده و توصیف بهتری از صفحات خود داشته باشید و بخش‌های مختلف وب‌سایت خود را با نشانه‌گذاری‌های Schema بهبود بخشید. همه این فعالیت‌ها باعث بهبود تجربه کاربری کاربران می‌شود که این نقش بسیار مهمی در افزایش فروش دارد.

همچنین، با توجه به اینکه تقریباً تمامی شرکت‌ها به شکلی در حال رقابت برای جایگاه بالاتر در نتایج جستجو هستند، سئو به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود پیشی گیرید. اگر وب‌سایت شما امتیاز بالایی به دست آورد، آن‌را نمی‌توان با سهولت توسط رقبای شما خنثی کرد. در نتیجه، سئو باعث افزایش راندمان تجاری و جذب بیشتر مشتریان برای شما می‌شود.

در کل، به کمک سئو، شما می‌توانید یک وب‌سایت با ترافیک بالا و فروش بیشتر داشته باشید. با بهینه‌سازی وب‌سایت خود، شما توانید به مخاطبان خود پیام دهید که شما یک کسب و کار قابل اعتماد و به صرفه هستید و بتوانید تجربه خرید بیشتری برای آن‌ها فراهم کنید.

مطالب پیشنهادی : سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟

گوگل ادوردز چیست

در این قسمت از مقاله سئو یا گوگل ادورز به طور کامل شما را با گوگل ادوردز و مزایا و معایب آن آشنا می کنیم. گوگل ادوردز به معنای تبلیغات در گوگل است. به این صورت که شما هزینه ای را به عنوان شارژ اولیه پرداخت می کنید و با هر کلیک کاربر، مبلغی از این مقدار کاسته می شود. در چنین شرایطی و هنگام جستجوی کاربر، دو حرف ad در کنار عنوان سایت قرار می گیرد.

مزایا گوگل ادوردز

از مهم ترین مزیت های گوگل ادورز می توان به این مسئله اشاره کرد نسبت به سئو، طی مدت زمان کوتاه تری به بازدهی منجر می شود و مناسب کسانی است که می خوهند به صورت کوتاه مدت و دوره ای فروش داشته باشند. این گزینه را می توان بارزترین تفاوت سئو با گوگل ادوردز دانست. گوگل ادوردز به دلیل ماهیت تبلیغی که دارد برخلاف سئو، بسیار هدفمند بوده و از همان ابتدا مخاطبان هدف را نشانه می گیرد.هم چنین به دلیل شارژ کیف پول، کنترل هزینه ها بدست شماست.

سئو بهتر است یا گوگل ادوردز

معایب گوگل ادوردز

گوگل ادوردز علاوه بر مزایایی که گفته شد، معیابی را نیز به همراه دارد. که مهم ترین انها می توان به هزینه زیاد آن بخصوص برای ایرانیان اشاره کرد. چرا که ایرانیان به دلیل تحریم ها و افزایش نرخ دلار، با محدودیت هایی مواجه هستند. از طرفی بعضی از کاربران با دیدن عبارت Ad در کنار عنوان سایت، اعتمادشان را از دست داده و از آن بازدید نمی کنند.

سئو یا گوگل ادوردز را انتخاب کنم؟

برای پاسخ به سوال سئو یا گوگل ادوردز باید بگوییم ، این بستگی به حوزه کاری و اهداف شما دارد. ما در این مقاله به طور کامل به مزایا و معایب هر کدام از انها پرداختیم تا بتوانید با در کنار قرار دادن شرایط، یکی از این دو روش را هر دو را برای بازدید بیشتر وب سایت انتخاب کنید. اما به طور کلی، اگر برای وب سایت خود به یک بازه زمانی دراز مدت فکر می کنید و وقت آزادتری دارد، توصیه وبیمو سئو سایت بوده و در صورتیکه یک برنامه فروش یا خدمات کوتاه مدت برای عرضه دارید و یا می خواهید سریع به درآمد برسید، پیشنهاد ما به شما گوگل ادوردز است.

شرکت طراحی سایت و سئو وبیمو

یک شرکت خوب طراحی سایت و سئو، می تواند راهنمای شما در این راه باشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که حتما قبل از دریافت خدمات، با متخصصان این حوزه صحبت کنید. به این صورت که ماهیت وب سایت را توضیح داده و این مسئله را مطرح کنید که هدف شما از طراحی این سایت چیست. در یک کلمه چه توقعی از سایت دارید  و از آنها بخواهید شما را راهنمایی بکنند.

مطالب پیشنهادی: مشاوره سئو سایت رایگان به سبک وبیمو

حتما سعی کنید از شرکت ها و افراد معتبر و حرفه ای کمک بگیرید و اگر قصد  شما سفارش سئو سایت است، به اندازه کافی تحقیق کنید تا بهترین شرکت سئو را انتخاب کنید.

شرکت طراحی سایت و سئو وبیمو یکی از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در کشور است که با بیش از ده سال سابقه، حرفه ای و با تجربه ترین پرسنل ها را در کنار خود دارد.

این شرکت با بیش از ده ها متخصص در زمینه طراحی سایت، سئو، تبلیغاتی، تولید محتوا، گرافیست، مشاوره کسب و کار، مشاوره رایگاحی سایت و سئو رایگان و … تمامی خدمات صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ را به استانداردترین حالت ممکن به انجام رسانیده و تحویل کارفرما می دهد. شما می توانید در صورت تمایل به دریافت خدمات سئو یا گوگل ادوردز با وبیمو تماس بگیرید. مشاورین تیم وبیمو در کمال صبر و حوصله، راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد و با پرسیدن سوالاتی از شما مبنی بر ماهیت وب سایت، به شما خواهند گفت که سئو یا گوگل ادوردز؟ کدامیک مناسب سایت شما می باشد.

مطالب پیشنهادی : چگونه بازدید سایت خود را بالا ببریم؟ 

خدمات مشاوره رایگان سئو سایت وبیمو

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، شما می توانید با تماس با وبیمو، تمامی ابهامات ذهنی خود را مطرح کنید. مشاورین تیم وبیمو، مشاوره های رایگان به شما ارائه می کنند تا بتوانید یک انتخاب صحیح برای سایت خود داشته، و نتیجه برایتان رضایت بخش باشد. خدمات سئو سایت رایگان وبیمو شامل موارد زیر می باشد:

  • ماهیت وب سایت شما(سایت شرکتی، شخصی، فروشگاهی و …)
  • سئو چیست؟
  • گوگل ادوردز چیست؟
  • مزیت ها و معایب سئو
  • مزایا و معایب گوگل ادوردز
  • هزینه سئو و روش های سئو سایت
  • هزینه گوگل ادوردز
  • و …
سخن پایانی

سئو یا گوگل ادوردز سوالی است که بارها صاحبان کسب و کارها مطرح می کنند. به همین دلیل مشاوران سئو تیم وبیمو، مقاله ای در جهت پاسخگویی به این سوال تهیه کرده اند تا گامی در جهت آگاهی شما برداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *