تعرفه سئو سایت در سال 2023

تعرفه سئو سایت چقدر است؟ سوالی که بارها از جانب کاربران از تیم وبیمو مطرح می شود. اجازه بدهید قبل از اینکه به توضیح تعرفه سئو بپردازیم با هم بررسی کنیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ اگر وارد این صفحه شده و در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا دو حالت دارد!

یا صاحب یک وب سایت هستید و یا شخصی هستید که قصد دارید وارد حوزه کاری سئو شده و از میزان درآمد این شغل پر درآمد، اطلاعات کسب کنید. در این مقاله ما به تمامی ابهامات ذهنمی شما پایان می دهیم. پس تا انتهای مقاله از وبیمو همراه باشید و از مشاوره سئو سایت رایگان به سبک وبیمو بهره ببرید. شما می توانید جهت آگاهی بیشتر با شماره 09046004990 تماس بگیرید.

سئو سایت چیست ؟

همه ما روزانه حدقل یکبار از موتورهای جستجو به ویژه گوگل استفاده می کنیم. اجازه بدهید موضوع را با یک مثال برایتان مطرح کنم. زمانی که در رابطه با موضوعی در گوگل به جستجو می پردازید، از میان سایت های پیش رو از کدام یک از آنها بازدید می کنید؟ قطعا از چند سایتی که در خطوط اول ظاهر شده اند. نه تنها شما بلکه اکثر افراد همینگونه رفتار می کنند و به ندرت پیش می آید که از سایت های صفحات دیگر بازدید کنند!

اما این مسئله چه ربطی به سئو دارد؟ شاید بپرسید سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟ در یک جمله سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوست. یعنی اقداماتی روی وب سایت انجام دهیم یا به اصطلاح آن را بهینه کنیم تا ربات های گوگل به آن امتیاز داده و در نتیجه رتبه بهتری نسبت به سایر رقبا کسب کند. این یعنی برگ برنده. چه چیزی برای وب سایت ها بهتر از آن است که دیده شوند و بازدید بیشتری از آنها صورت بگیرد؟

به همین دلیل عده ای به عنوان کارشناس سئو مسوولیت آن را به عهده گرفته و در یک بازه زمانی روی آن کار می کنند تا در بعضی از کلمات، از گوگل رتبه دریافت کرده و در خطوط برتر قرار بگیرند. این افراد به ازای این کار از صاحبان کسب و کار و وب سایت مبالغی را دریافت می کنند که این مبلغ به نوع قرار داد آنها بستگی دارد. در این شرایط خیلی از افراد می پرسند سئو یا گوگل ادوردز، کدام یک بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال می توانید مقاله مورد نظر از وبیمو را مطالعه کنید.

قیمت سئو سایت

کاربرد سئو چیست؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید 85 درصد از مردم پیش از آنکه دست به خرید محصولی یا دریافت خدماتی بزنند در اینترنت به جستجوی آن می پردازند. این به این معناست که گوگل یک ابزار قدرتمند و نسبتا ارزان برای کسب و کارهاست که می تواند مشتریان بیشتری را از سراسر کشور به سمتشان هدایت کند. بازاری مجازی که عدم حضور در آن در عصر حاضر حتی به معنای شکست کسب و کار محسوب می شود. به خصوص بعد از فیلتر شبکه های اجتماعی اکثر کسب و کارها به تولید وب سایت روی آورده اند.

خب یک سوال! از میان آن همه وب سایت رقیب که در تلاشند تا جایگاه نخست را گوگل را بدست آمورند، چگونه می توان موفق شد؟ قطعا به کمک سئو. چرا که باعث می شود که سایت شما بهینه شده و به عبارتی همان سایت ایده آلی باشد که گوگل می خواهد. چرا که گوگل ارزش زیادی برای مخاطبان خود قائل است.

مطالب پیشنهادی: بهترین شرکت سئو در ایران چه ویژگی هایی دارد؟

عوامل موثر بر تعرفه سئو سایت

عوامل متعددی بر هزینه سئو (SEO) سایت تاثیر می‌گذارند، اما مهمترین آن‌ها به شرح زیر است:

1- رقابت در حوزه کسب و کار: در صورتی که رقیب‌های شما برای کسب جایگاه برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بخواهند رقابت کنند، تعرفه سئو سایت در سال 2023 احتمالا بیشتر خواهد بود.

2- ابعاد و محتوای سایت: حجم صفحات و موضوعاتی که در سایت محتوا گذاری شده اند، تاثیر بسزایی بر هزینه‌های سئو دارد. سایت‌هایی که تنوع زیادی در محتوا و حجم بالایی در صفحات خود دارند باید هزینه بیشتری برای سئو خود پرداخت کنند.

3- شرایط فنی سایت: سایت‌هایی که دارای مشکلات فنی اساسی مانند سرعت بارگزاری بالا، پاسخگویی بهتر در گوشی‌های همراه و laod time مناسب‌تر نیستند، به طور قابل توجهی باید هزینه بیشتری برای خود تخصیص دهند.

4- روش بک لینک سازی: روش‌های بک لینک سازی در سئو دارای اهمیت بسزایی هستند. استراتژی‌های سازماندهی شده برای بک لینک سازی باعث می‌شوند که هزینه سئو بیشتر شود.

5- نوع کسب و کار و کاربران هدف: انواع کسب و کارها و گروه های کاربری مختلف، هزینه سئو متفاوتی دارند. به عنوان مثال، شرکت هایی که در حوزه بیمه فعالیت می‌کنند، بیشتر هزینه می‌برند در حالی که سایت های شخصی و یا کسب و کارهای کوچک، بیشتر در محدوده بودجه خود باقی می‌مانند.

6- نوع خدمات سئو: نوع خدمات مختلف سئو نیز تاثیر بسزایی در هزینه‌های سئو دارد. به طور مثال، خدمات برجسته، خدمات بازاریابی محتوای دیجیتال و خدمات اتوماسیون سئو همگی به هزینه‌های سئو افزوده می‌شوند.

بنابراین، با توجه به این موارد، تعرفه سئو سایت می‌تواند متفاوت باشد و باید در طیفی از محدوده هایی تعیین شود که مرتبط با نیازهای کسب و کار اداره می‌شوند.

7- دامنه و رده بندی موتورهای جستجو: دامنه و رده بندی یک سایت نیز بر روی هزینه سئو تاثیر می‌گذارد، سایت‌های جدیدتر باید هزینه کمتری برای سئو خود پرداخت کنند در حالی که سایت‌هایی که دارای رده‌بندی بالا در موتورهای جستجو هستند، بیشترین هزینه را برای سئو خود دارند.

8- تعامل با کلمات کلیدی رقابتی: مباحث کلمات کلیدی و اتخاذ استراتژی مناسب در این زمینه نیز بر هزینه سئو تاثیر میگذارد، کلمات کلیدی جدید و کم رقابت تر، هزینه کمتری برای سئو دارند و در عوض، کلمات کلیدی رقابتی بیشترین هزینه را برای سئو خود دارند.

9- منطقه جغرافیایی: منطقه جغرافیایی سایت نیز تاثیر بر هزینه سئو سایت دارد، بعضی از مناطق جغرافیایی دارای رقابت بالایی هستند در حالی که مناطق دیگر کمترین رقابت را دارند.

10- نوع صنعت و هدف مخاطبین: نوع صنعت و هدف مخاطبین باعث شدیدمتفاوت بودن در این زمینه می‌شود، به عنوان مثال، وب سایتی که در دنیای برنامه نویسی و فناوری فعالیت می کند نسبت به یک سایت گردشگری هزینه بیشتری برای سئو خود خواهد داشت.

در نهایت، لازم به ذکر است که بهترین راه برای تعیین میزان دقیق قیمت سئو، کار با یک شرکت مجری حرفه‌ای سئو است که با توجه به نیازهای کسب و کار شما، بهترین استراتژی سئو را انتخاب کرده و هزینه آن را تعیین می کند.

 میانگین تعرفه سئو سایت در سال 2023

حقیقت این است که روش های مختلفی برای تعیین تعرفه سئو سایت وجود دارد و این به قرار داد کارفرما و تیم سئو بستگی دارد. تا دلتان بخواهد روش سئو وب سایت و روش همکاری و پرداخت وجود دارد و این مسئله انتخاب را برای کارفرمایان و صاحبان وب سایت سخت کرده است. متاسفانه در کشور ما تعرفه سئو سایت مبلغ مشخصی ندارد و البته این تا حدودی به ماهیت این شغل و درجه سختی کلمات انتخاب شده از جانب کارفرما بستگی دارد.

اگر چه تعیین هزینه برای بهینه سازی سایت ها به عوامل مختلف از آن سایت بستگی دارد و هر وب سایتی باید به صورت جداگانه بررسی شود. اگر شما قصد سئو و بهینه سازی سایت خود را دارید، پیشنهاد وبیمو این است که با چند تا از بهترین شرکت سئو تماس گرفته و یا جلساتی برگزار بکنید و از آنها راهنمایی بخواهید و در نهایت بخواهید که مبلغ پیشنهادی خود را به شما ارائه کنند.

در نهایت یکی از بهترین آنها را برای عقد قرار داد انتخاب کنید. توصیه ما به شما این است که حتما در رابطه با شرکت یا تیم مورد نظر تحقیق کرده و از میزان اعتبار و رضایت سایر مشتریان مطمئن شوید.

دستمزد سئو سایت

انواع روش های سئو

اگر با تیم سئو تماس بگیرید، احتمالا آنها چند روش سئو را به شما پیشنهاد می کنند که به تناسب آن تعرفه سئو سایت محاسبه میشود. این روش ها شامل موارد زیر می شود و شما به عنوان کارفرما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • سئو ساعتی: این یک روش قدیمی است که تقریبا کاربردی ندارد. شخص به عنوان متخصص سئو در محل کار شما حاضر شده و به ازای ساعت کار، حقوق دریافت می کند.
  • سئو پروژه ای: روش پروژه یکی از پر کاربردترین روش هاست که شرکت ها انجام می دهند. در این روش یک پروژه مدت زمانی مشخص می شود. و مبلغی به عنوان سئو، پرداخت می شود.
  • سئو ماهیانه: در این روش کارفرما ماهانه مبلغ مشخصی را به تیم سئو پرداخت می کند. این مبلغ با توجه به گستردگی وب سایت تعیین می شود. مسلما وب سایتی که فروشگاهی باشد و تعداد زیادی محصول داشته باشد، زمان بیشتری نیز برای سئو نیاز دارد.
  • سئو بر اساس نتیجه نهایی: در این روش کارفرما هزینه ای پرداخت نمی کند و تنها زمانی که به نتیجه مشخص شده رسید، مبلغ مورد توافق به تیم سئو پرداخت می شود.
هزینه سئو سایت

شرکت دیجیتال مارکتینگ وبیمو

شرکت دیجیتال مارکتینگ وبیمو یک شرکت حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است. با تیمی مجرب و متخصص در زمینه بازاریابی آنلاین، ما بر این باوریم که حضور قوی در فضای دیجیتال می‌تواند به رشد و موفقیت شما کمک کند. هدف ما در وبیمو، ارائه راهکارهای سفارشی شده و بر پایه تحلیل دقیق برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو و جذب ترافیک کیفیت‌ بخش است.

در وبیمو، خدمات متنوعی در زمینه سئو (SEO) ارائه می‌دهیم. این خدمات عبارتند از:

  1. تحلیل و بهینه‌سازی کلمات کلیدی: با تحلیل دقیق کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما و نیازمندی‌ های مشتریان، ما بهینه‌ سازی محتوا و عناصر مرتبط با SEO را انجام می‌دهیم. این اقدام به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو و جذب ترافیک هدفمند کمک می‌کند.
  2. بهینه‌ سازی ساختار سایت: ساختار مناسب سایت شما مهمترین عامل در بهبود نمره سئو است. ما با ارائه راهکار های بهینه برای ساختار سایت شما، بهبود سرعت بارگذاری صفحات و بهینه‌ سازی ساختار سلسله‌ مراتبی، سایت شما را سئو شده و کارآمد تر می‌کنیم.
  1. ارائه محتوای با کیفیت: محتوای متناسب و با کیفیت، عاملی مؤثر در بهبود رتبه سایت شما و جذب ترافیک هدفمند است. تیم متخصص ما با استفاده از روش‌ های مطالعاتی و کلیدواژه‌ های مناسب، محتوا های جذاب و ارزشمند را برای سایت شما تولید می‌کند.
  2. بررسی رقبا و بازاریابی رقابتی: برای رسیدن به موفقیت در فضای دیجیتال، نیاز است با رقبا و بازار رقابتی خود آشنا شوید. ما تحلیل رقبا و بازاریابی رقابتی را انجام داده و استراتژی‌ های مناسب را برای شما طراحی می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی: مشاوره سئو سایت رایگان به سبک وبیمو

سخن پایانی:

به علت سوالات مکرر کاربران در رابطه به تعرفه سئو سایت از وبیمو بر آن شده ایم تا با نوشتن مقاله ای جداگانه به طور کامل شما را با سئو و کاربرد آن و هزینه سئو آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله پاسخگوی سوالات شما دوست عزیز بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *