پنالتی گوگل چیست؟ دلیل پنالتی و راه حل رفع آن‌ها!

گوگل پنالتی نتیجه استفاده وب سایت ها از روش های غیر مجاز در سئو است. که به این روشها سئو کلاه سیاه(این را بدانید که در هنگام سفارش سئو باید به این نکته دقت کنید که در هنگام سئو کردن سایت از روش کلاه سفید باید استفاده شود.) نیز می‌گویند. و در ادامه گوگل نیز با شناسایی این سایت ها آنها را جریمه می‌کند. و از لیست نتایج جستجو حذف می‌کند در این مقاله از بیم او شما را با دلایل پنالتی گوگل آشنا می کنیم.

گوگل پنالتی چیست ؟

صبر کنید با یک مثال ساده این مسئله را برای شما روشن کنیم. درست مثل یک بازیکن فوتبال وبسایت ما در نقش بازیکنان و گوگل نقش داور است اگر بازیکنان رفتار غیر حرفه ای از خود نشان بدهند و یا مرتکب اشتباه شوند و یا هر یک از قوانین بازی را کنند. با جریمه‌های داور روبرو می‌شوند و اگر این نقص قوانین بیش از حد باشد. آن بازیکن اخراج می‌شود در بعضی موارد خاص و جریمه‌های سنگین‌تری مثل. تعلیق و عدم اجازه برای بازی‌های بعدی تا یک مدت مشخص برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شود. شرایط گوگل و جریمه های آن هم دقیقاً مشابه مسائلی است که زدیم.

عوامل مهم در بهبود وضعیت سایت پس از اعمال گوگل پنالتی

نوع مجازات (گوگل پاندا، گوگل پنگوئن، جریمه دستی، بد افزار).
شدت مشکل (اُفت کوچک در رتبه بندی، قرار نگرفتن در رتبه بندی، خروج از ایندکس).
چقدر سریع می توانید مشکلات وب سایت خود را شناسایی کنید.
چقدر سریع می توانید مشکلات پیرامون وب سایت خود را برطرف کنید.
مدت زمان درخواستِ تجدید نظر (ارائۀ این درخواست در شرایط خاص لازم است).

\"گوگل

جرایم گوگل چه کسانی را مورد هدف قرار می دهد ؟

۱_وب سایت هایی که با روش های غیر معمول رتبه خود را دستکاری میکنند. اولین و بیشترین جریمه هایی که گوگل برای افراد است .که روش های  غیر واقعی سعی در کسب رتبه‌های بهتر در نتایج جستجو دارند این راه و روش ها مجموعه ای از تکنیکهای غیرقانونی هستند. که بیشتر آنها را در مبحث سوء کلاه‌سیاه خلاصه می‌شوند. گوگل با این الگوریتم های هوشمندی که در اختیار دارد این وب سایت هایی را شناسایی کرده و جریمه خواهد کرد .

۲_ وب سایت ها یا افرادی که از تاکتیک های غیر اخلاقی به منظور آسیب به رقبا استفاده می کنند

گوگل اخیراً لیست خود را به روز کرده و در آن کسانی که به جز مورد اول اقدام به آسیب رساندن به جایگاه و رتبه سایت های دیگر کنن.د را نیز جریمه می‌کند البته این مورد به خاطر پیچیدگی‌ها و شرایط متفاوتی که دارد باعث شده تا همچنان خیلی از افراد فعال در حوزه بازاریابی اینترنتی بدون اینکه ردی از خود باقی بگذارند. اقدام به حمله به بخش‌های مختلف یک سایت کرده و از روش‌های دیگر مثل بک لینک های سمی تلاش می کنند تا رتبه سایت های رقیب را تحت شعاع قرار داده .و باعث کاهش ارزش جایگاه آنها در موتورهای جستجو شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *