چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟

صفحه اول گوگل

در مقاله هایی که در سایت  وبیمو برای شما عزیزان منتشر شده، بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که وبسایت خود را چگونه مدیریت کنید تا بتوانید در نتایج جستجو در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. بدون شک برای شما این سوال پیش آمده است که چرا باید صفحه اول گوگل باشیم. پاسخ آن واضح است. برای رسیدن به پاسخ این سوال مهم در این مقاله همراه ما باشید.

رتبه یک گوگل

چرا صفحه اول گوگل بودن مهم است؟

قبل از پرداختن به این سوال خودتان را در نظر بگیرید. قطعا بارها از موتورهای جستجویی مانند گوگل استفاده کرده اید. فرض کنید در مورد موضوع مهمی می خواهید تحقیقی انجام دهید. به سراغ گوگل رفته و در جعبه جستجو مسئله مورد نظر را مورد جستجو قرار می دهید. بعد از جستجو مشاهده خواهید کرد تعداد زیادی صفحات در نتایج شما نشان داده خواهند شد. اما این فقط مربوط به صفحه اول است. حتی در صفحات بعدی هم می توانید سایت های بیشتری را مشاهده کنید. حال سوال اینجاست. شما احتمالا از کدام سایت ها استفاده می کنید؟ مسلما از دو یا سه سایت اول. نه تنها شما؛ بلکه طبق تحقیق های انجام شده ۹۹% کاربران فقط  صفحه اول را بررسی کرده و  وارد دیگر صفحات نمی شوند!

طبیعتا تا به اینجا متوجه همه چیز شده اید. فرض کنید که شما وبسایتی برای کسب و کارتان به راه انداخته اید و می خواهید شروع به کار کنید. فرقی نمی کند که وب سایت شما در مورد چه موضوعی باشد؛ شما بدون شک در این فضا با رقیبان قوی و ضعیف زیادی مواجه خواهید شد اما چاره چیست؟ چگونه می توان از میان این همه رقیب به موفقیت رسید و در صفحه اول گوگل قرار گرفت؟

اگر بخواهیم در یک کلمه به این سوال مهم پاسخ دهیم جواب: سئو! است

شاید بپرسید سئو چیست؟ عجله نکنید ما در این مقاله به طورکامل به توضیح سئو و خدمات سئو خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟

 

صفحه یک گوگل

 

سئو یا seo مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد. شاید بپرسید بهینه سازی موتور جستجو یعنی چه؟

به بیان ساده به فعالیت هایی که باعث افزایش رتبه یک سایت در موتور های جستجو و در نتیجه منجر به بازدید بیشتر سایت می شود سئو سازی گفته می شود. امروزه میلیون ها جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو در سراسر جهان انجام می شود و رقابت سختی میان سایت ها برای هدایت این کاربران به سایت های مورد نظر خودشان در حال رخ دادن است و برگ برنده در دستان کسانی است که سایت آنها از سئو قوی تری برخوردار است.

علت های زیادی باعث افزایش رتبه یا به اصطلاح بهبود سئو سایت شما می شود که ما در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

 

علت های افزایش رتبه سایت

فاکتورهای بسیار زیادی در بهبود سئو موثراند اما می توان عوامل زیر را از مهم ترین عوامل بهبود رتبه سایت برشمرد:

تولید محتوا با کیفیت

استفاده از لینک ها

کلمات کلیدی

استفاده صحیح از عنوان

بهینه سازی کد ها

و …

 

گوگل برای ارزیابی کیفیت سایت ها از 200 فاکتور مهم استفاده می کند. بنابراین یک سئوکار حرفه ای باید سعی کند با توجه به شرایط و در حد توان خود سایت را مطابق با استانداردهای گوگل بهینه کند. همه این عوامل در کنار هم منجر به قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل خواهد شد. ما در بخش بعدی به دلایل اصلی صفحه اول گوگل قرار گرفتن خواهیم پرداخت.

 

افزایش رتبه سایت

دلایلی برای صفحه اول بودن:

1- جذب ترافیک هدفمند

2- دیده شدن بیشتر توسط مخاطبان

3- افزایش اعتبار در بین رقبا

1- جذب ترافیک هدفمند:

وقت شمادر صفحه اول گوگل باشید کسب و کار شما بیشتر دیده می شود. پس احتمال کلیک شدن بیشتر است . بر طبق تحقیقات انجام شده 3 نتیجه اول گوگل ، بیشترین کلیک را به خود اختصاص داده است. اما باید به این هم توجه داشت که نتایج پایین تر هم کلیک دارند ، و آنها هم ترافیک هدفمند را برای شما دریافت می کنند.

2- دیده شدن بیشتر توسط مخاطبان:

وقتی سایت شما صفحه اول گوگل باشد به خودی خود بازدید بیشتری توسط مخاطبان دارد. ده سایت اول تقریبا همگی شانس یکسانی دارند ، پس این رو باید بدونید که اولین مزیت صفحه اول گوگل برای کسب و کار شما روی کلمات کلیدی هدفمند کسب و کارتان این است مخاطبان هدفمند و مخاطبانی که می‌توانند مشتری شوند ، بیشتر شما را می‌بینند و بهتر با برند شما آشنا می شوند.

3- افزایش اعتبار در بین رقبا:

خیلی مهم است که کسب و کارتان صفحه یک گوگل باشد ، تا در بین رقبای خودتان اعتبار بیشتری را کسب کنید چون این اعتبار می تواند برای شما یک شو اف باشد. زیرا می تواند بگوید من در کسب و کار خودم بهترین هستم، چرا که گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجو در دنیاست، وقتی شما را روی عبارتی صفحه اول گوگل می‌آورد. دیگر حرفی باقی نمی ماند.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

چگونه صفحه اول بمانیم؟

پس از این که رتبه اول گوگل را کسب کرده‌اید کار شما به پایان می‌رسد، از این پس شما باید برای حفظ این جایگاه تلاش کنید. چند فعالیتی که برای حفظ آن لازم است عبارتند از:

1- محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

2- محتوای خود را به روز رسانی کنید.

3- نظرات کاربران را درباره متن خود بپرسید و به درستی به آنها پاسخ دهید.

4- در محتوای خود لینک سازی انجام دهید.

به محض این که سایت شما به صفحه اول گوگل برسد ، رقابت نیز آغاز می‌شود پس آنالیز رقبا را فراموش نکنید.

سخن آخر

همیشه در جایگاه اول قرار گرفتن بین رقبا مهمترین فاکتور برای کسب و کارها محسوب می شود. با استفاده از خدمات سئو شما میتوانید رتبه یک را در نتایج گوگل تجربه کنید. اگر شما نیاز به خدمات حضوری دارید میتوانید از خدمات سئو و طراحی سایت در ساری توسط تیم حرفه ای وبیمو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *