تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست؟

تفاوت گوگل ادوردزو سئو

در دنیای امروز که رقابت بسیار زیاد شده است. کسب و کارها برای بازدهی و فروش بیشتر خود اقدام به کارهایی می‌کنند تا بیشتر دیده شوند. همانطور که می دانید در فضای مجازی هم رقابت در حال گسترش است. کسب و کارها به منظور رسیدن به نتایج اول گوگل وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنند. اما در این بین گوگل هم تبلیغاتی به نام ادوردز انجام می دهد. گوگل ادوردز در واقع یک کمپین تبلیغاتی است. که بر اساس پرداخت پول شما می توانید وب سایت خود را در نتایج اول گوگل برسانید.

سئو چیست ؟

سئو همان بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. در واقع شما با احترام به قوانین گوگل می توانید کاربران هدفمند را جذب وبسایت خود کنید. این کاربران با سرچ کردن در گوگل شما را پیدا می کنند. و قطعاً مشتری و مخاطب هدف شما هستند. پس سفارش سئو یرای سایت امری الزامیست. شما باید با بهینه سازی درست این مخاطبان را برای وب سایت خود پیدا کنید. اگر خدمات سئو به درستی انجام شود می تواند سایت شما را در مورد کلیدواژه ها، محتوا، لینک ها و… بهینه سازد. با بهینه سازی این نواحی، موتورهای جستجو می توانند سایت شما را در نتایج بسیار مرتبط مشاهده کنند .

تبلیغات ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز نوعی پلتفورم تبلیغاتی متعلق به گوگل است .و صاحبان کسب و کارها می توانند با پرداخت مبلغی (به ازای هر کلیک) به شرکت گوگل وب سایت خود را در نتایج اول قرار دهند. تا بیشترین کلیک را سهم خود کنند. سیستم ادوردز مانند یک مناقصه است که صاحبان کسب و کارها برای رسیدن به بهترین نتیجه با هم رقابت می‌کنند.

تفاوت سئو و تبلیغات ادوردز

خیلی از سوالاتی که از ما پرسیده می شود. این است که از سئو استفاده کنیم یا تبلیغات ادوردز؟ پاسخ من به شما این است که باید برای موفقیت پروژه خود ترکیبی از سئو و ادوردز استفاده کنید. حتی اگر شما جایگاه مناسبی در گوگل کسب کرده ای..د باید از تبلیغات ادوردز هم استفاده کنید. تا مخاطبانی که هنوز با برند شما آشنایی ندارند آشنا شوند. در ادامه به تفاوت سئو و تبلیغات ادوردز می‌پردازیم.
کسب جایگاه و رتبه با سئو و بهینه سازی ارگانیک تر و طولانی تر است. و می تواند تا مدت ها از این جایگاه استفاده کند. در حالی که شما با تبلیغات ادوردز فقط مدت زمان خاصی می‌توانید جایگاه کسب کنید.سئو نیاز به هزینه زیادی ندارد و شما می توانید به طور طبیعی کلیک های هدفمند را از آن سایت خود کنید. ولی در تبلیغات ادوردز شما باید به ازای هر کلیک مبلغی پرداخت کنید.در ادوردز محاسبه بازگشت سرمایه گذاری راحت تر است. در حالی که در سئو دلیل فاکتورهای مهمی که در آن دخیل هستند. بازگشت سرمایه گذاری بسیار دشوار است.در ادوردز میتوانید کلید واژه های بیشتری را مورد هدف قرار دهید. ولی در سئو باید روی کلید واژه های کمتری تمرکز کنید. تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای کسب و کارم از تبلیغات ادوردز استفاده کنم؟.

اگر شما در ابتدای کار هستید و رقبای زیاد و قوی ندارید. نیازی به استفاده از تبلیغات ادورز نیست و میتوانید با بهینه سازی وبسایت خود شروع کنید. اما اگر در همان ابتدای کار که وبسایت شما نوپا است. رقیبان حرفه ای دارید باید در کنار بهینه سازی وب سایت از تبلیغات ادوردز هم استفاده کنید. یک مزیت مهمی که ادوردز نسبت به سئو دارد. افزایش فروش و نتیجه گیری سریع است. کارفرما ها می‌توانند با تبلیغات ادوردز بر روی کسب و کار خود سرمایه گذاری کنند. تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را دریافت کنند.

سخن آخر

درست است که سئو تبلیغات ادوردز نسبت به هم مزایا و معایبی دارند . اما هیچگاه سئو رافراموش نکنید. سئو به وب سایت شما رتبه و جایگاه ارگانیک تری می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *