لینک نوفالو چه تاثیری بر گوگل دارد؟

لینک نوفالو

لینک nofollow چیست سوالی است. که کاربران زیادی در مواجه با دنیای سئو و بهبود کسب و کار خود در دنیای اینترنت با آن مواجه می شوند. تگ نوفالو یکی از رایج ترین تگ ها در زبان برنامه نویسی html است و آشنایی آن برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را هر چه بیشتر با این تگ آشنا کرده و چگونگی استفاده آن در سورس کد سایت را نیز با هم بررسی می کنیم. شما با مطالعه کامل این مقاله متوجه می شوید که تگ نوفالو چه تاثیر شگفت انگیزی بر  خدمات سئو سایت  شما می گذارد.لینک های follow و nofollow مبحث جدیدی در سئو نمی باشند و ابتدای شروع آن ها به حدود 14 سال پیش برمی گردد. همان طور که از اسم آن پیداست، اگر این تگ در کدهای یک صفحه قرار بگیرد مانند یک تابلو عبور ممنوع برای ربات گوگل است. شما با این تگ از گوگل درخواست می کنید که این صفحه را کراول نکند.

لینک Nofollow چیست؟

لینک nofollow لینکی است که از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر اشاره می‌کند، اما دارای صفتrel = \”nofollow\”است. این تگ مخصوص HTML، به موتورهای جستجو می‌گوید که آن لینک را نادیده بگیرند.

وقتی می‌گوییم لینک را نادیده بگیر، یعنی این‌که هیچ اثر لینکی (یاPageRank) از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر منتقل نمی‌شود. از آنجا که لینک‌های «nofollow»بهPageRankداده نمی‌شوند، بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو نیز بی‌تأثیرند.
کاربر عادی متوجه nofollow بودن این لینک‌ها نخواهد شد. لینک‌ها هنوز کار می‌کنند. اما در طی فرآیند خزیدن و ایندکس کردن، موتورهای جستجو صفحه‌ی وب مشخص شده توسط این لینک را دنبال نمی‌کنند.

چرا باید از لینک‌های نوفالو استفاده کنیم؟

خب دلایل بسیار زیادی برای این کار وجود دارد. اگر به سایت‌های برتر دنیا دقت کنید، می‌بینید که همه آن‌ها لینک‌های نوفالو دارند. کافی است روی صفحات سایت کلیک راست کنید و گزینه inspection را انتخاب کنید. کد html صفحه برای‌تان نمایش داده می‌شود. حالا با سرچ کردن کلمه nofollow می‌توانید تگ نوفالو را در صفحه پیدا کنید. یک روش دیگر نیز استفاده از ابزار MozBar است که با استفاده از آن می‌توانید لینک‌های فالو و نوفالوی سایت را ببینید.

موارد زیر دلایل استفاده از لینک‌های نوفالو هستند:

· خنثی کردن اثر اسپمرها: اگر در سایت‌ لینک‌هایی به صفحات اسپم داشته باشید یا کاربران در کامنت‌ها لینک‌های نامناسب و اسپم قرار داده باشند، لازم است با استفاده از کد نوفالو آن‌ها را خنثی کنید.

· جلوگیری از کاهش اعتبار سایت: لینک دادن به سایتی که اعتبار کمتری نسبت به شما دارد، ممکن است خودتان را هم با کاهش اعتبار مواجه کند. اگر بخواهید به محتوایی مفید از یک وب سایت نه چندان معتبر لینک بدهید بهتر است آن لینک را no‌follow ‌کنید.

· پرهیز از تکرار لینک‌ها: مثلا در یک صفحه از سایت‌تان دو بار به یک صفحه یا سایت دیگر لینک داده‌اید. انکر تکست‌ها هم متفاوتند. برای جلوگیری از تکرار، می‌توانید یکی از لینک‌ها را no‌follow کنید.

· طبیعی نشان دادن استراتژی لینک‌سازی: اگر وب سایت‌تان لینک‌های خروجی زیادی داشته باشد. ممکن است گوگل شما را به عنوان فروشنده بک لینک در نظر بگیرد و جریمه کند. برای پیشگیری از این موضوع می‌توانید بعضی از لینک‌ها را نوفالو کنید.

· جلب اعتماد گوگل: اگر در سایتی بنر یا متن تبلیغاتی گذاشته‌اید، بهتر است آن را نوفالو کنید. به این ترتیب، اعتماد گوگل جلب خواهد شد.

· حفظ اعتبار انجمن‌ها و فروم‌ها: کاربران هنگام گفت‌وگو در انجمن‌ها، ممکن است لینک‌های اسپم را به متن اضافه کنند. این کار می‌تواند به اعتبار انجمن آسیب برساند. حتی اگر لینک‌ها اسپم هم نباشند، تعداد بالای آن‌ها ممکن است مشکل‌ساز شود. یک راهکار برای حفظ اعتبار انجمن‌ها نوفالو کردن لینک‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *