روانشناسی رنگ ها در طراحی وبسایت

از رنگ ها می توان برای جلب توجه یا حرف زدن استفاده کرد. رنگ ها می توانند هیجان یا آرامش را در زندگی راه دهند. رنگ‌ ها می‌ توانند قوی ترین عنصر در دستان یک طراح باشند به شرطی که استفاده از آن را به درستی انجام دهد. انسان هم از نظر روانی و هم از نظر جسمانی تحت تاثیر رنگ ها قرار می گیرد. انتخاب ترکیبی رنگ درست به شما در درست کردن محیطی پر از ظرافت یا آرام کمک می کند. تیم وبیمو در این مقاله قصد دارد در رابطه با روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت برای شما صحبت کند.

روانشناسی رنگ ها

هر دسته از رنگ ها گروه متفاوتی از خریداران را تحت تأثیر قرار می دهد. مانند گروه های رنگی مشکی و آبی سلطنتی باعث تحریک خریداران هیجانی می شوند و برای کارهایی مانند فست‌ فود ها مناسب است. گروه رنگ های صورتی و آبی آسمانی و صورتی روشن خریداران سنتی نژاد تحت تاثیر قرار می دهند و همین طور برای فروشگاه های لباس یا بوتیک نیز مناسب است.

رنگ های گروه قرمز

رنگ قرمز نشان دهنده احساسات شدید و انرژی است. جنب و جوش ، هیجان و خطر است. معمولاً برای ایجاد اضطراب در افراد برای اقدام به خرید استفاده می شود. در فعال کردن واکنش‌ های احساسی واقعا موثر است. اکثر اوقات رستوران‌ ها برای تحریک اشتها از این رنگ استفاده می کنند. در رنگ قرمز به هیچ عنوان زیاده روی نکنید هیجان زیاد می‌تواند مخرب باشد. بیشتر اوقات قرمز برای کالا های لوکس وب سایت های فعال در زمینه طبیعت و وب سایت های حرفه ای مناسب نمی باشد.

رنگ های گروه آبی

رنگ آبی نشان دهنده اعتماد امنیت دوستی و آرامش است. معمولاً در بانک ها از این رنگ استفاده می شود تا حس اعتماد امنیت را به مخاطبان القا کند. رنگ‌ آبی اولین رنگ مورد علاقه در بین خانم ها و آقایان است. رنگ آبی روشن می تواند طراوت و انرژی بخش باشد اما حواستان باشد استفاده بیش از حد از رنگ آبی می تواند سایت شما را سرد و بی روح کند. همچنین می تواند باعث بی اشتهایی شود. پس هیچ وقت از آن برای وب سایت ها یا موضوع غذا استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *