افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

اگر به فکر بالا بردن سرعت سایت خود هستید، در جای درستی قرار گرفته‌اید! ما در این مقاله سعی داریم روش‌های موثری برای بالا بردن سرعت وب‌سایت  و بهبود  خدمات سئو به شما ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

منظور از سرعت بالا دقیقاً چه مقدار است؟

با توجه به پارامترهای کنونی و پیشرفت صنعت بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها، منابع معتبر جهانی سرعت 1 ثانیه برای لود شدن یک وب‌سایت را بهترین حالت ممکن می‌دانند. اما استاندارد این مدت زمان 1 الی 3 ثانیه است. در واقع اگر بارگذاری سایت شما تا 3 ثانیه به طول بی‌انجامد شما هیچ مشکلی از این لحاظ ندارید.

اگر سرعت بارگذاری سایت شما از 3 ثانیه بیشتر شود و تا 7 ثانیه طول بکشد شما باز هم در بازه استاندارد قرار دارید اما به هر حال نرخ کمتری از ترافیک و بازدید کاربران را دریافت می‌کنید. در صورتی که زمان بارگذاری به بیش از 10 ثانیه برسد یقیناً شما با مشکل مواجه می‌شوید و اگر تلاش نکنید که این مدت زمان را کاهش دهید، طولی نمی‌کشد که با مشکلات خیلی زیادی از سمت کاربران و موتورهای جستجو رو‌به‌رو شوید.

البته باید گفت اگرچه سرعت اینترنت اپراتورها و سرویس‌دهنده‌های ایرانی طی سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است، اما باز هم سرعت میانگین اینترنت ایران از حد استاندارد جهانی بسیار پائین‌تر است. با این تفاسیر باید اذعان داشت که برای وب‌سایت های ایرانی 1 الی 2 ثانیه تأخیر بیشتر نیز قابل‌قبول خواهد بود.

ابزار‌های تست سرعت سایت

۱- website speed test

اگر یک وب‌سایت وردپرسی دارید از ابزار رایگان website speed test استفاده کنید. این ابزار سرعت بارگذاری صفحه‌ی سایت، تعداد درخواست‌ها و سایز صفحه‌ی سایت را در اختیار شما قرار می دهد.

۲- PageSpeed Insights

این ابزار هم یک روش تست سرعت است که توسط خود گوگل راه اندازی شده است. سرعت سایت شما را می‌سنجد و راه‌کارهایی برای بالا بردن سرعت سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.
تنها مشکل این ابزار محدودیت آن برای کاربران ایرانیست! باید قبل از ورود به این صفحه آی پی خود را تغییر دهید.

۳- sitechecker

این ابزار نیز برای تست سرعت وب سایت و ارائه راه‌حل‌هایی برای بهبود آن ساخته شده است.

۴- Gtmetrix

شاید محبوب‌ترین ابزار تست سرعت حداقل در ایران همین ابزار باشد. ما قبلا روش استفاده از این ابزار را در پستی جداگانه بررسی کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *